Formula
Genre: intervention (kinetic installation)
Date: 2020
Size: ~ 30 x 150 x 250 cm
Materials: stailess steel, plexiglass, aluminium, wood, electronics
Location: Artus Contemporary Arts Studio, Budapest, Hungary
Photo: Joseph Tasnadi
FORMULA
Suzuki went to the blackboard, and drew an ellipse. He drew two parallel horizontal lines through the middle. He said the upper part
of the shape was the world of relativity; the lower part was that of the Absolute, which Eckhart called the Earth. The two parallels represented the ego or the intellect (with the lowercase i). The drawing as a whole showed the structure of the Intellect. Then Suzuki told about the intellect’s capacity of dissociating itself from its own experiences whether they came from the world of relativity through the senses or from the Absolute through dreaming. It is even capable of isolating itself from its likes and dislikes, taste and memory,
and flowing together with the Intellect (with the capital I).
******************************************************************************************************************************
KÉPLET
Suzuki odament a táblához, és rajzolt egy ellipszist. Középen húzott két vízszintes párhuzamos vonalat. Azt mondta, hogy az idom felső fele a relativitás világa, az alsó az Abszolútumé, az, amit Eckhart a Földnek nevezett. A két párhuzamos az egót vagy az értelmet jelentette (kis é-vel). A rajz egésze pedig az értelem felépítését mutatta. Majd arról beszélt Suzuki, hogy az értelem képes magát elhatárolni önnön élményeitől, érkezzenek azok akár a relativitás világából az érzékszervek révén, akár az Abszolútumból az álmokon keresztül. Vagy arra is képes, hogy elszigetelje magát a tetszéseitől és nemtetszéseitől, az ízlésétől és az emlékezetétől, s hogy együtt áradjon az Értelemmel (nagy É-vel).